BINNEN ENKELE KLIKKEN DE JUISTE DEUR   |   SPECIAAL OP MAAT GEMAAKT   |   MONTAGE DOOR KEGRO DEUREN   |   VERZEKERD VAN EXTRA GARANTIE

Alles wat je wil weten over deurdirect.nl Deuren

Wat zijn de houtsoorten van de deuren?

Onze isolerende deuren bestaan uit een raamwerk van hout met Medite Tricoya Extreme-aluminium-HDF sandwichbeplating en een isolerende PU-schuim kern. Onze massieve deuren zijn opgebouwd massief tropisch hardhout Merbau FSC®.

Wat is het verschil tussen een stompe deur of opdekdeur?

Een stompe deur valt geheel in het kozijn. Bij een opdekdeur valt een gedeelte van de deur weg in het kozijn, maar de opdekrand valt over het kozijn heen. Onze deuren zijn 54 mm kaderdeuren: esthetisch de fraaiste oplossing én tochtwerend vanwege de wind- en waterdichte kaderprofilering in de deur. Dit is herkenbaar aan de zwarte rubberen rand die in de deur zelf is aangebracht.

Wat wordt er allemaal meegeleverd met mijn nieuwe deur?

Onze deuren worden compleet geleverd en gemonteerd, inclusief scharnieren, hang & sluitwerk en, mits besteld, een briefplaat.

Zitten er scharnierinkrozingen in de deur?

Onze deuren worden compleet afgeleverd inclusief netjes ingekroosde scharnieren met dievenpen.

Kan ik ook deurbeslag bestellen?

Het is niet mogelijk om deurbeslag los te bestellen. Wij leveren onze deuren compleet met deurbeslag en desgewenst met briefplaat en/of spionoog.

Welke merken deurbeslag verkopen jullie?

Onze deuren zijn voorzien van S2, BUVA of Hoppe deurbeslag en een bijbehorende meerpuntssluiting.

Moet ik de deur opmeten?

Het is niet nodig om de bestaande deur op te meten. Na bestelling komen wij het kozijn digitaal inmeten, dus dan meten we ook meteen de precieze contouren van het kozijn. We kunnen nagenoeg alle breedtes maken en voor wat betreft de deurhoogten leert onze ervaring ons dat we hier ook tegen weinig problemen zullen aanlopen. Mocht de door jou gekozen deur onverhoopt toch niet in het kozijn passen dan zullen we samen kijken naar een alternatief.

Welke minimale en maximale hoogten gelden voor de deuren?

We zijn in principe niet gebonden aan een minimale of maximale hoogte. Onze deuren kunnen tussen de 1600 mm en 2500 mm hoog en tussen 600 mm en 1500 mm breed worden geproduceerd. Ervaring leert ons dat bijna alle deurenmaten hieronder vallen. Na bestelling komen wij het kozijn digitaal inmeten, dus dan meten we ook direct de precieze afmetingen en contouren van het bestaande kozijn. Mocht de door jou gekozen deur onverhoopt toch niet in het kozijn passen dan zullen we samen kijken naar een alternatief.

Wat te doen met oude sluitingen?

Je hoeft je geen zorgen te maken over bestaande oude sluitingen. Onze nieuwe deuren passen altijd in het bestaande kozijn. Wij monteren de nieuwe deur namelijk samen met de bijbehorende sluitkommen voor het kozijn.

Waarom is er soms geen briefplaat mogelijk?

Sommige deuren hebben standaard geen briefplaat, omdat dit door het deurmodel niet mogelijk is vanwege bijvoorbeeld een te grote glasopening. In dit geval wordt deze keuze dan ook niet getoond.

Waar moet ik de draairichting opgeven?

Het is niet nodig om de draairichting van de deur aan ons door te geven. Wij komen de deur digitaal inmeten en noteren dan meteen de draairichting.

Past elke deur in mijn kozijn?

Onze ervaring heeft ons geleerd dat we nagenoeg alle hoogten en breedten van deuren kunnen produceren. Er is natuurlijk wel een kleine kans dat niet elk deurmodel in het bestaande kozijn past. In dat geval zien we dit tijdens het inmeten en zullen we samen kijken naar een alternatief.

Waarom past een 54 mm deur in een kozijn waar eerst een 38 mm deur zat? Download hieronder onze factsheet en we leggen het je allemaal uit.

Factsheet 54 i.p.v. 38 mm deuren.

Kan ik ook een houten deur voor een kunststof kozijn bestellen?

We kunnen om onderstaande redenen géén houten deuren voor reeds bestaande kunststof kozijnen leveren:

  • Er is geen mogelijkheid om bestaande kunststof kozijnen in te meten. Dit komt doordat kunststof kozijnen geen gladde sponning hebben, waardoor we onze laser meting niet op een goede referentie kunnen plaatsen;
  • Haaksheid of bolling/holling van de kozijnstijlen kan niet gecorrigeerd worden bij bestaande kunststof kozijnen;
  • Bestaande kozijnen, anders dan de door ons geteste kozijnen, zijn niet inbraakwerend uit te voeren;
  • Bestaande kozijnen dienen van sparingen voor scharnieren en sluitingen voorzien te worden welke passen bij de deur. Een bestaand kunststof kozijn is niet als een houten kozijn te plamuren en opnieuw te frezen.

Heb je een nieuwbouwwoning met kunststof kozijnen? Dan kun je contact met ons opnemen voor meer informatie over het KaiCombi concept voor kunststof en aluminium kozijnen.

Moet ik de deur nog inkorten?

Het is niet nodig om onze deuren in te korten. Wij komen de deuren digitaal inmeten, dus de deuren worden altijd perfect op maat geproduceerd.

Hoe veilig is een Kegro Deur?

Onze deuren zijn voorzien van kerntrekbeveiliging. Kerntrekbeveiliging is voor zowel nieuwbouw als bestaande bouw een eis voor Politiekeurmerk Veilig Wonen. Kerntrekbeveiliging wordt toegepast om de inbraakmethode ‘kerntrekken’ tegen te gaan. Het is een hard metalen bescherming in het deurbeslag. Dankzij die kerntrekbeveiliging is de cilinder, die in het deurbeslag zit, beschermd voor het kerntrekken van de cilinder. Ook zijn onze deuren standaard voorzien van meerpuntssluiting en scharnieren met dievenpen.

Hoeveel sleutels worden meegeleverd?

Het meerpuntsslot van de deur is bedienbaar met één sleutel. In totaal worden per deur drie dezelfde sleutels meegeleverd.

Inmeten en leveren

Wat is inmeten?

Met behulp van onze speciaal ontwikkelde Laser Meet-O-Matic worden bestaande kozijnen ingemeten. Eventuele bestaande afwijkingen, zoals het niet haaks staan, vangen we op door de deurcontouren van de nieuwe deur tijdens productie aan te passen. Hierdoor past de deur altijd 100% in het gemeten kozijn.

Waarom is inmeten nodig?

We maken de deur 100% passend in het kozijn. Elke deur is dus een uniek maatwerk product, want ieder kozijn is anders. Dit inmeten voorkomt faalkosten naderhand, omdat de deur altijd goed sluit. Het voorkomt ook onnodige beschadiging aan de nieuwe deur, omdat er niet meer aan geschaafd hoeft te worden. Bovendien kunnen we dankzij de optimale passing ook onze prestaties op het gebied van dichting, inbraakwerendheid en isolatie garanderen.

Wat is de levertijd?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst en de betaling door ons is ontvangen maken we een inmeet afspraak met je. Dit doen we binnen 2 weken na ontvangst betaling. Nadat we de deur hebben ingemeten is deze normaal gesproken binnen vijf werkweken klaar. We maken daarna een afspraak om de deur te komen monteren.

Leveren jullie ook op de Waddeneilanden?

Gezien het feit dat we alle deuren inmeten én afhangen is levering op de Waddeneilanden kostentechnisch en logistiek niet mogelijk.

Hoe kan ik mijn inmeet- of montage afspraak wijzigen?

Mocht je onverhoopt je inmeet- of montage afspraak willen wijzigen, dan kan dat tot 48 uur voorafgaand aan de afspraak. Je kunt dan telefonisch contact opnemen via 024-399 95 55 en vragen naar afdeling planning.

Leveren jullie de materialen aan huis af?

Ja, wij leveren deuren franco aan huis af, met uitzondering van de Waddeneilanden. Gezien het feit dat we alle deuren inmeten én afhangen is levering op de Waddeneilanden kostentechnisch en logistiek niet mogelijk.

Wanneer wordt er bezorgd?

Wij bezorgen, leveren en monteren op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 8:30 tot 17:00 uur. Uiteraard maken we vooraf eerst een afspraak.

Kan ik de deur bij jullie ophalen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wij leveren en monteren direct de deuren. Zo weten we ook zeker dat de deuren juist worden afgehangen en kunnen we garantie op de deuren geven.

Wat gebeurt er met de oude deur?

De oude deur wordt door ons afgevoerd, tenzij je deze zelf wilt houden.

Montage

Moet ik de deur zelf afhangen?

Je hoeft onze deuren niet zelf af te hangen. Sterker nog: dit doen we graag voor jou. Zo kunnen we namelijk garanderen dat de deur volgens onze verwerkingsstandaard is afgehangen en is de garantie gewaarborgd.

Welke voorbereidingen moet ik treffen?

  • Zorg voor een meter vrije werkruimte. Staan er bijvoorbeeld kastjes, bedden of ander meubilair in de buurt van de deur? Verplaats deze dan voordat onze monteurs er zijn;
  • Heb je eigendommen op je deur zitten en wil je deze houden? Haal ze er dan af, want alles wat op de deur blijft zitten wordt met de oude deur afgevoerd;
  • Heb je huisdieren? Zorg er dan voor dat deze niet in het werkgebied komen tijdens montage;
  • Wij stellen het op prijs dat je aanwezig bent bij de montage.

Wat is de montagetijd?

Afhankelijk van het deurtype zijn we 2 tot 3 uur bezig met het monteren van een nieuwe deur.

Hoe laten we je woning achter na montage?

Netjes zoals het hoort! Al onze monteurs nemen een stofzuiger mee, dus houtsnippers en overig afval wordt netjes opgeruimd.

Wat moet ik zelf nog doen na montage?

Wanneer we nieuwe frezingen in de kozijnen aan moeten brengen, dan worden de oude fresingen gedicht met een reparatiemiddel en gronden we deze. De kozijnen moeten na het afhangen van de nieuwe deur nog wel worden geschilderd. Dit doen wij niet.

Betaling

Betalen factuur

Onze deuren zijn maatproducten en worden pas in productie genomen indien (deel)betaling vooraf heeft plaatsgevonden. Nadat je gecontroleerd hebt of de specificaties van de gekozen deur en toebehoren in de winkelmand klopt, kies je ‘doorgaan naar afrekenen’. Je hebt 3 mogelijkheden om te betalen: iDEAL, creditcard (Mastercard, Visa) of overboeking per bank. Je wordt bij iDEAL en creditcard betaling direct naar een beveiligde betaalomgeving geleid waar je de bestelling veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving kunt afrekenen. Wij werken met een betaalomgeving die direct in contact staat met onze ABN Amro rekening. Indien je kiest voor een overboeking per bank, ontvang je van ons de betaaldetails per mail. Let op: Je bestelling wordt pas verwerkt nadat wij de (deel)betaling ontvangen hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn gegaan tijdens de betaling, neem dan contact op via 024-3999555 of per mail via info@deurdirect.nl. Wij zullen dan nakijken of de betaling is doorgekomen.

Kan ik achteraf betalen?

Onze deuren en toebehoren zijn maatproducten en worden pas in geproduceerd en geleverd indien vooraf (deels) is betaald. Mocht de betaling niet zijn gelukt of beschik je niet over internetbankieren dan kan je contact opnemen via info@deurdirect.nl of bel naar 024-399 95 55. Je kunt dan na overleg de betaling overmaken onder vermelding van het factuurnummer naar Kegro Deuren B.V. NL56 ABNA 0243 1890 28 (BIC ABNANL2A).

Kan ik in delen betalen?

Ja, het is mogelijk om in delen te betalen. Je betaald 30% bij bestelling van de deur. De laatste 70% betaal je 5 werkdagen voor levering en montage van de deur. Je krijgt van ons tijdig een seintje voor betaling van het restantbedrag.

Is betalen bij aflevering mogelijk?

Nog niet. We zijn deze mogelijkheden op dit moment aan het bekijken.

Opvragen factuur

We sturen je, nadat je bestelling is afgerond, per e-mail een kopie van de bestelling en factuur. Hierin is een btw-vermelding opgenomen.

Wijzigen factuur

Zodra je bestelling aan ons is verzonden kunnen we de gegevens op de factuur niet meer aanpassen.

Onderhoud

Moet ik de deur(en) nog verven?

Alle webshop deuren worden in RAL-kleur naar keuze met onze superieure coating afgewerkt. Dit betekent dat de deur na plaatsing niet meer hoeft te worden afgelakt (geschilderd).

Hoe moet ik de deur onderhouden?

GND, de brancheorganisatie van deurenfabrikanten, heeft specifieke voorschriften voor het onderhoud van buitendeuren opgesteld. GND zet al 30 jaar de norm voor kwaliteitsdeuren en de bij GND aangesloten fabrikanten moeten voldoen aan de eisen zoals vermeld in de Statuten van de Stichting.

» Naar de GND website

Om er voor te zorgen dat vocht en andere weersinvloeden de deur niet binnen kunnen dringen is het van belang dat het verfsysteem goed wordt onderhouden.

Je kan het Kegro verftechnisch advies voor afgelakte deuren raadplegen via onderstaande link:

Vertechnisch Advies afgelakte deuren

Wanneer moet de deur opnieuw worden gelakt?

De onderhoudscyclus van verfsystemen wordt bepaald door een groot aantal factoren zoals situering van de deur in de woning, regio, kleur en eventuele beschadigingen.

GND schrijft voor dat na 2 jaar de deuren onderworpen dienen te worden aan een kwaliteitscontrole.

Voor een volledig overzicht van de uit te voeren controles en het advies wanneer over te schilderen verwijzen we je naar het Kegro Verftechnisch Advies afleglakte deuren.

Je kan het Kegro verftechnisch advies voor afgelakte deuren raadplegen via onderstaande link:

Vertechnisch Advies afgelakte deuren

Raamwerk

Welke type glas zit er in mijn deur?

Wanneer je een keuze hebt gemaakt voor een deur met glas, dan leveren we deze altijd met HR++ Isolatieglas.

Wat als ik het glas wil vervangen?

Wil je het glas van de deur vervangen? Dat kan. Een glasexpert kan het raam eenvoudig vervangen door voorzichtig de schroefjes aan de binnenzijde los te schroeven en de kit weg te snijden waarna het nieuwe raam te plaatsen is.

Is raambekleding voor de deur mogelijk?

Wil je jaloezieën, plisségordijnen, dupligordijnen, rolgordijnen of vouwgordijnen in of voor de glasopening van jouw deur hangen? Dat kan. Het hout van onze deuren en jouw bestaande (waarschijnlijk) houten kozijn lenen zich uitstekend voor bevestiging van systemen.

 

Kan er raamfolie op de ruiten worden geplakt?

Het is uiteraard mogelijk om raamfolie met plaklaag op de ramen in onze deuren te bevestigen. De meeste plakfolies met plaklaag plakken eenvoudig op gladde en vetvrije ramen. Let wel op dat glasleveranciers hier eigen voorwaarden voor hebben m.b.t. de garantie op het glas i.c.m. eventuele schade. Hiervoor verwijzen we je naar de garantievoorwaarden van het betreffende merk glas.

Annuleren en retourneren

Kan ik een deurenbestelling annuleren?

Totdat we de deur(en) hebben ingemeten kan een bestelling geannuleerd worden. We vragen je om hiervoor direct contact met ons op te nemen, zodat we ook kunnen bevestigen dat de annulering is doorgekomen. Dit kan telefonisch via 024-3999555 of per mail via info@deurdirect.nl. Na het inmeten wordt een deur productie gereed gemaakt en kan deze niet meer geannuleerd worden.

Kan ik een deur retourneren?

Onze deuren worden op maat geproduceerd. Dit betekent dat wij maatwerk producten leveren en maatwerkproducten kennen geen herroepingsrecht. Het is dus niet mogelijk een bestelde maatwerkdeur te retourneren.

Garantie en service

Welke garantie heeft een deur?

Kegro Deuren geeft bij de buitendeuren die onder GND vallen 6 jaar garantie op het deurblad (bekijk het GND-garantiereglement).  Daarnaast geven we 1 jaar garantie op de werking en prestaties van de deur*.

*N.B.: Werking en prestaties zoals de wind en waterdichtheid prestaties zoals opgenomen in het KOMO certificaat 32408 geldig ten tijde van facturatie, mits de gebreken niet veroorzaakt zijn door het deur omkaderend kozijn en bouwkundige constructie.

Wanneer een buitendeur onder GND garantie geleverd wordt, dan vermelden we dat op de bevestiging. Het GND logo kun je terug vinden aan de scharnierzijde van de deur. Door de QR code op het label te scannen krijg je direct inzicht in alle deurprestaties.

Wanneer een deur niet onder GND garantie geleverd wordt, dan verwijzen we je graag naar de Kegro voorwaarden fabrieksgarantie voor buitendeuren.

Wanneer ons montageteam de deur heeft afgehangen, dan hebt je recht op 1 jaar afhang-garantie.

Let op: Het sluiten van een deur kan beïnvloed worden door het werken van het hout. Alvorens je een beroep doet op de afhanggarantie dien je eerst de instructies van de fabrikant van de betreffende sluitmiddelen te raadplegen. Deze hebben duidelijke instructies voor het afstellen beschikbaar. Indien het sluiten van een deur niet meer bijgesteld kan worden door de verstelbare sluitkommen, dan kun je een beroep doen op deze afhang-garantie.

Hoe kan ik een servicemelding doen bij problemen?

Kegro Deuren heeft een landelijke servicedienst. Indien je een klacht hebt, meld je deze via ons serviceformulier of 088-1265510 (tussen 09.00 – 12.00 uur). We zijn voor algemene vragen en opmerkingen telefonisch bereikbaar op 024-3999555.

Bijwerken…
  • Geen producten in je winkelmand.