Retourvoorwaarden
Wettelijk gezien heb je hiervoor voor de onderhoudsproducten een herroepingsrecht: binnen de zichttermijn van 14 dagen mag je bestelde artikelen retourneren. Dit geldt dus alleen voor producten die niet op maat dan wel kleur speciaal zijn geproduceerd. In deze laatstgenoemde gevallen kan er geen sprake zijn van een zichttermijn.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
- waarop het artikel in je bezit is;
- bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd:
- waarop je het laatste artikel hebt ontvangen;
- bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.
Je kunt het artikel alleen terug sturen als:
- het artikel compleet is;
- in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking;
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.
Retourneren en betaling
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het verwerken van de retour in onze administratie een tegoed ontstaan, dan storten wij dit zo snel mogelijk op je rekening. Dat betekent uiterlijk binnen 14 dagen na het verwerken van je retourmelding. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.
Heb je nog vragen over:
– deurenbestelling annuleren;
– onderhoudsartikelen annuleren;
– terugbetaling van retouren;
bekijk dan onze veelgestelde vragen over retourneren: klik hier.